Bensinkostnad.

Nu när jag har körkort och är van vid att kunna köra när jag vill, så vore det väldigt skönt att köra till skolan varje dag.
Men om man gör en uträkning som ser ut så här:
Bensinpris: 13kr/l
Bilen drar: ca 0,7 l/mil
Det är fyra mil t och r till skolan.
Räknar man att jag kör till skolan 20 dagar i månaden så blir det lite över 700 kr.
Men sen kör man inte alltid så fint och sen tillkommer all extra bensinkostnad när man kör till jobbet + all annan körning.
Så min bensinkostnad kommer isf ligga runt 1000 kr i månaden.
Och jag kan sänka den rätt rejält!
Jag kan ta bilen till busshållsplatsen (5 km ifrån mitt hus) och ta bussen till skolan, sen göra likadant när jag ska hem.
Börjar jag 8.10 och slutar efter kl 15 så är det smart att göra så :) 
   Dags att fixa iordning sig lite, ska se om syster yster vill hänga med in till gymet i eftermiddag när hon kommer hem från skolan.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0