Död åt bygden?

Nu har jag och mamma suttit 3,5 timme på kommunfullmäktige.
Och jag säger bara jävla politiker, särskilt representanten från kd.
Vad fan gör man inom politikern om man inte vågar rösta?
Man måste väl våga stå upp för sin åsikt?
Detta gäller även de politiker som inte var där, utan hade tagit in ersättare.
Stort tack till de politiker som iaf har försökt kämpa för att 7-9 skulle få vara kvar i Hoby, men när det blev 24-24, så avgjorde ordförande och högstadiet läggs ner.
  Jag kommer aldrig lägga min röst på socialdemokraterna, vänsterpartiet, kristdemokraterna eller folkpartiet. Tacka vet jag Centerpartiet, Ronnebypartiet och Moderaterna (som jag inte har så mkt över för i vanliga fall)  som ville ha kvar en fungerande skola.
 Nu ska istället eleverna från högstadiet skickas till Snäck och Kallinge. Kallingeskolan har lägst snitt i kommunen och Hoby klassades i den senaste undersökningen som det bästa högstadiet i Blekinge, näst efter två friskolor.
Är det här rätt?
 Min syster kommer få börja sitt sista år i högstadiet på en helt ny skola -> Snäck.
Hon kommer få stiga upp tidigare på morgonen för att först ta bussen in till Hoby, sen byta till ett fullpackat tåg, där det inte kommer finnas några sittplatser.
 När hon ska hem blir det samma sak igen.
Men det känns väl tryggt? Att eleverna ska stå upp i tåget. Men nej, förlåt!. Politikerna som var för förslaget att högstadiet ska läggas ner har ju pratat med SJ och de har ju över 100 platser lediga varje morgon.
Att sen en politiker som är emot förslaget, har testat åka tåget för bara nån vecka sen, upptäckte att det knappt fanns nån plats ledig, det är ju inte intressant. 
Sen tänker vi lite längre.
En del föräldrar hämtar säkert sina barn från snäck sen och när de "ändå är i stan" kan de ju passa på att handla på Willys/Maxi. Vad händer då med Hobys fina Ica-butik? (Där jag förövrigt jobbar)
  Eller kiosken? Sakta men säkert kommer hela byn gå i "konkurs".
Är det vad politikerna vill?

Är stan (=Ronneby) det ända som ska räknas?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0