Med rätt att döda?

Nu har jag äntligen kommit igång med mitt arbete i samhällskunskapen som jag förhoppningsvis får redovisa på fredag (Har glömt kolla mejlen om jag har fått svar från läraren).
Det jag skriver om är dödstraff - för eller mot?
Fast min rubrik på hela arbetet blir nog - Med rätt att döda?
I arbetet skriver jag både för och motargrument, men jag tycker att dödstraff borde förbjudas helt och hållet.
Jag anser att dödstraff är ett för lätt straff för någon som har tagit någon annans liv.
En person som har begått nått så idiotiskt och korkat borde låsas in för all framtid!
Personen i fråga borde få leva på soppa och bröd, sova på en träbänk och aldrig mer få se solljus ...
Har man dödsstraff så blir ju den ansvarige, som dömer brottslingen till döden inte mkt bättre själv.
Då kan ju den personen kalla sig själv en mördare, för det är precis vad den person är.
  Fast sen iofs, har man dödsstraff så kanske de anhöriga känner lite mer ro,
men jag är ändå emot dödstraff!

Förresten, började titta på en jättebra film innan, som jag spelade in häromdagen.
Ska nog fortsätta titta på den lite senare :)

Xoxo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0