Lördag.

Det blev inte riktigt som planerat igår.
Jag kom till jobbet kl 10 och såg framemot att sluta kl 18. Men när x kom vid två så mådde hon allt annat än bra, när klockan var tre fick hon köra hem. Problemet var att hon skulle jobba till stängning. Så Erik frågade mig om jag kunde jobba två timmar längre, så jag fick istället sluta kl 20.15 igår. Men jag får tänka positivt, två timmars mer lön + ob-tillägg.
Ibland är det jäkligt bra att jobba inom handels.
Men det värsta var nog när jag skulle köra hem. Jag fick skrapa rutorna!
Inte nog med det, när jag väl trodde att jag hade skrapat ordentligt så såg jag ingenting iaf.
Det la sig någon konstig "dimma" på rutan, fast på utsidan.
Så jag fick gå ut från bilen en gång till, snacka om köldskador på fingrarna. Efter det hann jag väl köra 3 km, innan jag insåg att det här funkar inte. Jag fick stanna och skrapa rutorna en gång till.
När jag väl var 500 meter ifrån huset, dååå var framrutan helt fri från is och dimma.
Jag börjar inse att jag kommer avsky att köra bil under vintermånaderna.
  Men nu till lite roligare saker -> Ikv ska jag och Alex festa, vi ska göra ett nytt försök på Natti, det var ju inte allt för kul förra helgen.
Men innan dess har jag tänkt börja med att äta en stooor frukost och sen färga mitt hår.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0