Jag får aldrig något nytt!

Så, nu har jag ätit middag, panerad torsk och potatis, mums! ^^
Hade även ett litet bråk med min kära syster som "aldrig får något nytt".
Hm, samtidigt som ungen sa det här, satt hon med min "gamla" telefon i handen (sony ericson w910i) som jag köpte i november, innan dess hade hon min "gamla" sony ericson k750i.
W910i har hon inte ens behövt betala för, fast att jag köpte den för över 4000 kr ...   Men min syster är det ju så himla synd om, för hon får ju aldrig något nytt. Hon har ju inga märkeskläder i sin garderob, det står inga märkesskor i hennes skohylla och hennes liv är i övrigt helt dött.
Oja, det är verkligen synd om min 14-åriga syster :)
Btw, när jag var 14, hade jag en nokia 3310!
  Är inte dagens ungdomar otroligt bortskämda?
Fast visst, jag kan förstå min syster. Jag jobbar och har råd att köpa en hel del, medan hon ska leva på barnbidraget.
Men jag fick ha det lika dant i hennes ålder och förresten så har vi två snälla föräldrar som alltid ställer upp med pengar när vi behöver! ^^ Så jag och definitivt inte min syster ska inte hålla på och klaga.
  Det räcker att ta en titt på min systers kläder eller ta en titt på den moped hon ska köra runt på när hon fyller 15 nästa sommar. -> Hon är bortskämd! (I lagom mängd)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0