Vakna!

Det knackade på dörren innan och utanför stod det en man och en kvinna. Jag tänkte väl att nu är det någon som vill ha hjälp med nått läckande rör eller annat skit. Men neeejdå,  säger Vakna! och Vakttornet er något?
Om jag säger att när jorden går under så kommer det bildas ett nytt paradis?
Just det ja, Jehovas vittne.
Det är nog nått av de värsta jag vet. Jag har b la läst en bok om en tjej som tillslut insåg hur fel det var och hoppade av, men då behandlade hennes familj och vänner henne som död. 
 Jag fick höra av några andra att en vän till dem också ville hoppa av och det gjorde han också, men han fick flytta hemifrån. Jag tror att han var runt 18 år då.
Så nej, jag kommer inte läsa i de här fin, fina (ironi x1000!) broschyrerna som jag fick och jag tänker heller inte låta mig övertalas till såna fånigheter.
För det är just det jag tycker att det är. Visst, de får jättegärna hålla på med den skiten, men blanda inte in mig i den!
  Gaahhh ...  Nu är jag mest irriterad över hur man nyter gå och knacka dörr hos folk på det där viset?
Jag hade tyckt det hade varit otroligt pinsamt.

Förresten! Kvällen igår blev inte riktigt som planerat, eftersom att vi aldrig kom till Natti.
Men det var en trevlig kväll ändå :)


Kommentarer
Tehå

Vill bara kommentera din irritation över vittnenas dörr till dörr-arbete. Syftet är att inbjuda till samtal om livsåskådningsfrågor, dvs. om intresse finns för det eller inte. Klart och slut. Jag tror att människor skulle må mycket bättre om det fanns ett friare utbyte av samtal om dessa djupare frågor. Men något mycket viktigt är att respektera andras åsikter, och även att någon inte vill samtala.

2008-10-16 @ 09:25:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0