Av de rättigheter och friheter ...-

Varför valde jag att gå samhälle?
Varför går jag inte estet ist?
Varför valde jag till samhällskunskap C?
Varför är jag totalt borta när det  gäller politik, rättigheter osv?
Och vad fan är en opinion?
Kan någon förklara medborgarkontroll?
Lutar väldigt mkt åt skolk i morgon och jag hatar skolk!
Detta är sista gången som jag sitter med ett arbete kvällen innan, kommer aldrig mer utsätta mig för det här.
Åhhh .. Dumma, dumma jag.
Känner bara panik, panik, panik.
Och då får jag ännu mindre koncentration.

Av alla de rättigheter och friheter som önskas i ett samhälle är åtminstone två grundläggande för det politiska systemet: rätten att bilda partier och intresseorganisationer samt rätten till fri opinionsbildning. VI kan med säkerhet säga att det i alla samhällen finns sociala grupper och åsiktsgrupper med motstridande intressen och mål. Om dessa grupper inte kan organisera sig och propagera

obehindrat för sina åsikter, är de från början uteslutna från politiken.

Ni fattar precis vad där står va?
Kunde det inte bara stått: Får man bilda egna organisationer och liknande?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0