Bögband.

Jag har alltid varit ett fan av de s k bögbanden,  ni vet Westlife, Backstreet boys m fl.
Det enda man fick höra under hela högstadiet när man sa att Westlife var favoritbandet var:
- De är ju fan bögar!
Men ursäkta! För det första är det inget fel på att vara homosexuell och för det andra, vad spelar det för roll om nån i gruppen är lagd åt det hållet? Det förändrar ju inte hur musiken är.
Westlife är och kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta.
Det som irriterar mig är att ingen behöver försvara sig om de lyssnar på Black sabbath, Iron maiden osv. Men så fort man nämner ett "pojkband" då är man udda, konstig.
  Jag vet att Westlife inte skriver sina egna texter eller gör musiken själva. Men vad gör det? De sjunger som gudar hela bunten och texterna är för det mesta helt jäkla underbara.
Snygga, sjunger bra och har det.  Kan det bli bättre?
Acceptera att alla människor lyssnar på olika saker.
Men jag är verkligen en allätare när det gäller musik. Så länge låten är bra spelar resten ingen roll -
Pop, rock, schlager, dansband, klassiskt, punk - You name it.
Acceptera att vi är olika.
Acceptera att vi tycker och tänker olika.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0