Mitt 2009.

Vad har egentligen hänt 2009?

Det har hänt en massa känns det som!

Början av året var rätt lugn, jag fyllde 19 i april och kort därefter åkte jag och Alexandra till Cypern!
Det är nog en resa vi aldrig kommer att glömma.
En totalt misslyckad cykeltur, men som nu är otroligt rolig att tänka på och härliga utekvällar på Jasmin Inn och Castle :)
I juni var det bal och studenten.
Det känns fortfarande otroligt konstigt att jag inte ska tillbaka till gymnasiet, men samtidigt är det otroligt härligt.

Efter studenten var det dags för min femte sommar på ICA (och kanske den sista?).
Det blev även en resa till Kreta med familjen :)

I juli fick jag reda på att jag hade kommit in på sjuksköterskeprogrammet i Kalmar!
Det kändes så jäkla kul att äntligen få flytta hemifrån och ha något "eget".
Jag hade tur och fick tag på en jättefin lägenhet, men det blev ju inte riktigt som jag hade tänkt mig.
Redan efter några veckor insåg jag att bo själv och inte kunna träffa de "gamla vanliga" när jag ville,
funkade inte.
Skolan kändes inte rolig just då, det var för tätt på gymnasiet.
Så i oktober gick flyttlasset tillbaka till Blekinge.

Sen hade jag en otrolig tur och fick jobb på Gapro!
Så hela hösten har spenderats där, 7-16.

För några veckor sedan fick jag reda på att jag kom in på ssk i Karlskrona,
så 18 januari tar jag åter tag i pluggandet.
Den här gången hoppas jag att det kommer bli 1000 gånger bättre! :)

Andra saker som har hänt är att familjen fick en ny liten medlem vid namn Inka.
En Flatcoated retreiver som blir 5 månader i januari.

Sen har det väl varit det vanliga med dessa förbaskade killar som inte fattar någonting ;) 
Det har även hänt en sak mellan mig och en av mina vänner.
Men förhoppningsvis så kommer allting bli bra igen,
det tar sin lilla tid bara.
Det är inte alltid lätt att glömma och förlåta ...

Men nu känns i alla fall som att jag har lite mer koll på tillvaron och allt känns betydligt lugnare :)


Så nu tar jag nya tag och hoppas på ett kanonbra 2010!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0