Gasen släppte inte!

Prick kvart över åtta gick jag från Lanthallen till min lilla bil. När jag hade kört ut från parkeringen ringde jag Alex för att bestämma när vi skulle ses i morgon. Jag hinner precis avsluta det samtalet, (ca 4 km från jobbet) när jag märker att gasen inte släpper! Då håller jag ca 90-100 km/h  och det som händer när jag trycker på bromsen är att bilen bromsar ju, men det går betydligt trögare än vanligt och det mullrar extremt mycket. Så fort jag släpper bromsen så kör bilen vidare på egen hand!
  Vad gör man då? Jag tryckte i alla fall bromsen i botten och när jag hade fått ner den i tillräckligt låg fart, vred jag om nycklen och drog handbromsen. Sen ringde jag hem: "Kan ni hämta mig?" . Jag tänkte då inte starta min dumma bil igen. 
  Efter några minuter kör det förbi två bilar, ingen stannar. Men sen kör det förbi en liten Golf (tror jag det var). Bilen saktar ner ca 25 meter framför mig och backar sen tillbaka.
Så nu har jag fått bevis på att det finns trevliga, hjälpsamma människor :) Det var en man i 35-40 årsåldern.
Han bad mig öppna motorhuven ... Slutade med att han fick hitta knappen inne i bilen, haha ^^
Men jag lyckades iaf hitta den lilla spärren på själva huven. (Duktig, eller hur?)
Efter ytterligare ett tag kom mamma och pappa. Pappa startar bilen och den beter sig heeeeeelt normalt.
Är inte det typiskt?
  Det enda positiva med det här, är att jag upptäckte att mitt ena framlyse är sönder och behöver bytas.
Men antagligen så hade bromsarna frusit och att det sen släppte.

 Jisses, att min bil aldrig kan fungera ordentligt.


Kommentarer
Malin

otäckt :S

2009-02-18 @ 10:28:17
URL: http://maolinbaolin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0