En kamp som är omöjlig att vinna.

I natt försökte jag vinna en kamp som redan från början var förutbestämd.
  Tiger är en väldigt bestämd hankatt på 1,5 år och han nöjer sig inte med att sova uppe vid min huvudkudde, på en filt.
Han ska istället ligga mitt i sängen, på mitt duntäckte. Uppskattar jag det här? Nej. Dels för att jag inte kan sträcka ut benen och för att jag inte kan ha så mycket täcke som jag behöver.
Det är skillnad att ha Tigers bror sovande i sängen. Han är fullt nöjd om han får ligga och snarka mig i örat, samtidigt som han "råkar" sätta fem klor i min kind. 
 Varför ska katter vara såna envisa djur? Fast oavsett vad de här två bröderna gör, så älskar jag dem lika mycket i alla fall.
   Men jag har iallafall vunnit en kamp idag och det är att stiga upp innan kl 12. Redan kl 11.30 "hoppade" jag ur sängen.
Jag hittade faktiskt en väldigt smart sak igår, en väckarklocka som man kunde ladda ner till datorn.
Så kl 9 i morse spelade min dator Curly Sue för fullt. (men som ni redan vet så blev det nån timmes sömn till)
 
Idag är det sista dagen på mitt sista riktiga jullov.
Men det känns faktiskt inte deprimerande, ska bara bli skönt att komma igång med vardagen igen och slippa sova bort hela dagarna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0