Saknad.

Musiken idag gick riktigt bra, känns som vi är klara med den. Eller ja, klar blir man väl aldrig riktigt, men nu är den uppspelningsbar. Fast jag känner att jag saknar Johan som lärare. Men som tur väl är spelar jag inte piano  till lips of an angel, blir värre när jag ska använda keyboarden i reprummet och inte ha Johans hjälp ... Han är en ängel på att lära ut :)
  Efter lektionen körde jag till jobbet och hjälpte mamma att handla.
Vi ska testa en ny sorts soppa idag, variation är bra sägs det. Så det får bli krämig fisk och skaldjurssoppa med extra räkor i. Till det ska vi även göra varma mackor med skinka, pesto och mozzarella.
Jag avskyr egentligen både pesto och mozzarella, men på jobbet idag stod det en och lagade dessa mackor och man fick provsmaka. De var riktigt goda!
Det är bara att hoppas på att vi lyckas lika bra med dem här hemma :) 
Förresten, jag har börjat skriva en "matdagbok". Dels för att se vad jag egentligen stoppar i mig + att jag har problem med magen. Jag kan ju t ex inte dricka vanlig, ren mjölk. Så med hjälp av matdagboken, kan jag ha koll på vad jag har ätit när magen känns skum.
   Antar att jag snart får göra ett test och kolla om jag är laktosintolerant eller om nått annat är fel.

Dags att hjälpa mamma med maten!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0