Slösa vs Spara

Ibland kan små saker göra en väldigt glad. Som räkningen på min s k "nyårsklänning". Den behöver inte vara betald förren 28/1, vilket betyder att då har jag fått nästa lön. Alltså kan jag lägga dem pengarna på något roligare just nu (eller helt enkelt överleva månaden...). Men visst är pengar tråkigt? Känns alltid jättehärligt några dagar efter den 25:e varje månad, då både lön och studiebidrag finns på kontot. Men sedär, ytterligare en vecka senare när telefonräkningen + diverse små räkningar är betalda, man har sparat lite grann och tänkt ut hur mycket pengar som ska gå till bensin.
Då har man jäkla inte många kronor kvar att spendera på fika och shopping. Men jag ska väl tacka min lyckliga stjärna över att jag ens har några pengar att göra av med.
Fast jag har försökt ställa in mig på att jag ska ta tåget /bussen nån dag i veckan mellan Hoby-Ronneby.
Dels så sparar jag några kronor i bensin och sen får jag motion på köpet. (30 minuter för att vara mer exakt!)
Sen ska jag förnya mitt gamla nyårslöfte som jag hade under ena delen av 2008 - Låta bli att köpa en massa onödiga tidningar. Tänk, hösten -07 köpte jag varenda nummer av Solo, VR, Frida och Cosmopolitan ....
Under den här hösten har det inte varit lika illa, men jag kan bli bättre!
En sak till som jag kommer spara pengar på är godiset som jag inte köper.
Jisses, jag kanske snart kan börja spara pengar istället för att låna? ... Haha.
   Men kanske är lika bra att jag betalar Nellyräkningen med en gång. Jag avskyr att ha obetalda räkningar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0