Svar till Anonym.

Jag tycker att det är väldigt kul att få kommentarer, fast är lite tråkigt när folk väljer att vara anonyma.
Men du som skrev så här till mig:

"Hoppas du inser vad du har gett dig in på nu med sjuksköterskeutbildningen. Jag gick OP och många i min klass ville först bli sjuksköterskor, nu efter alla praktiker och när vi vet vad det innebär, så vill bara 2 av dom läsa vidare. "


Svar:  När jag började gymnasiet så gick jag först omvårdnad, men fick byta p ga att omvårdnadslärarna var helt oförstående och osympatiska. Vad de personerna gjorde där är helt ofattbart. Bytte till samhälle och har nu stått ut där i 2,5 år. MEN jag har aldrig ändrat vad jag ville göra efter gymnasiet -> Jag ville bli sjuksköterska och det vill jag till 100 % nu också.
   Jag har praktiserat på en kirurgavdelning och jag stormtrivdes, så fort jag kommer in på ett sjukhus så märker jag att "det här vill jag jobba med".
Så ja, jag tror att jag vet vad jag ger mig in på. Men visst, jag kanske inte alls kommer trivas med utbildningen, det kanske visar sig att det här är helt fel för mig.
   Fast, att det skulle hända är nog ingen större risk :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0