Gårdagens prov.

Så, nu orkar jag nog med en liten uppdatering här :)
  Klockan 07.20 körde jag hemifrån igår morse och mötte sen Malin utanför Soft Center. Tråkigt nog så upptäckte vi att vi inte skulle skriva i samma sal, men raster/lunch har man ju ändå samtidigt, så jag överlevde :)
Fick en bra plats inne i salen, längst fram vid ett fönster. 
    Vi började med det som jag tycker är absolut idiotiskt -> NOG. Det är frågor som ser ut såhär:

Lisa har byggt en träjärnväg som hon kör ett batteridrivet tåg på. Tåget kör med

konstant hastighet. Hur lång är träjärnvägen som Lisa byggt?

(1) Efter 20 sekunder har tåget förfl yttat sig 1/5 av hela träjärnvägens längd.

(2) Efter 30 sekunder har tåget förfl yttat sig 3/10 av hela träjärnvägens längd.


Tillräcklig information för lösningen erhålls

A i (1) men ej i (2)

B i (2) men ej i (1)

C i (1) tillsammans med (2)

D i (1) och (2) var för sig

E ej genom de båda påståendena

Och det här var en av de få frågorna i den delen som jag hade rätt på. Rätt svar är E.

Nästa block bestod av först ELF sedan av ORD. ELF är engelska texter med frågor till, ORD är ungefär som synonymer.
Därefter var det LÄS som är svenska texter med frågor till och sista blocket var DTK = Diagram, tabeller och kartor som skulle läsas av.
   Jag rättade provet själv när jag kom hem, gick ändå över förväntan, men väntar med att lägga ut resultat här tills jag vet säkert (dröjer fyra veckor tills jag får det hemskickat).
Just det, vi gjorde 5 olika block (5x50 min) men det tredje räknades inte. Vi var väl "försökskaniner" kan man väl kalla det, de ska kanske ändra högskoleprovet nästa år så vi fick testa en kort version av den nya, sen svara på en enkät.

Dags att äta frukost!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0