Insändare i Solo och nästan med i radion.

Eftersom att min bil inte riktigt fungerar som den ska har jag kört mammas gamla bil i två dagar.
   Felet med min lilla bil är att "spolpumpen" är paj och att cdspelaren inte ger ett endaste ljud ifrån sig.

Bara det att jag hade ju glömt bort en liten detalj med mammas bil - Den kör själv!
Är något fel med automat .. Vad det nu heter. Så när jag trycker ner frikopplingen, för att sedan bromsa, låter den nått så förfärligt! Jag brukar i normala fall inte skämmas av att en bil låter mycket, men man kan fanken tro att jag står och rusar med bilen för att jag rädd för att få motorstopp!
När man väl har tagit sig väg med bilen, då kan man släppa allt vad pedaler heter, för den rullar helt enkelt själv.

Så imorgon tar jag min bil igen!
Den låter iaf inte som ett litet monster.

Igår köpte jag nya numret av Solo och börjar som vanligt med att läsa insändarna.
Men när jag har läst första meningen på en, så känns det rätt konstigt.
Känner inte jag igen det här?
Jodå, de har publicerat min insändare som jag skickade in till dem för några veckor sedan!

Dock så har de ändrar rubriken och så står det "anonym".

Men är rätt lustigt, för hade inte alls formulerat mig så om jag skulle ha skrivit den idag :)

Sen hände det nästan en sak idag.
Lyssnar som vanligt på Rix fm på jobbet, när jag får för mig att jag ska ringa in till Morgonzoo och tävla!
Först så är det självklart upptagen, men låter mobilen vänta på att det ska bli ledigt.
Helt plötsligt går det fram signaler!

Då ändrades mina hjärtslag radikalt kan jag tala om!
Jag kom fram till en kille på Rix fm som frågade efter namn och telenr.
Jag skulle nu bara vänta på att de skulle ringa.
Men de ringde aldrig.
De valde en annan kille som fick tävla istället :)

Men är ändå rätt kul, för nu vet jag att man faktiskt kan komma fram och att det inte alltid är upptaget.

Dags att fixa middagen!



Kommentarer
Tina

Hejsan!

Vad handlade din insändare om?



Tack så mycket för att jag kan höra av mig till dig om historian. Det är verkligen jättesnällt.

Om några veckor vet jag att vi ska göra en uppgift att lägga upp ett 3 timmars föredrag. Har du gjort den?



Kram Tina

2009-10-21 @ 11:33:09
URL: http://tinalindqvist.webblogg.se/
Alex

jag undrar också om insändaren? det har du inte sagt? är nyfiken tror nog jag ringer ;)

2009-10-23 @ 18:10:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0