Problembaserat lärande

Just nu känner jag mig nästan oförskämt glad (fast otroligt trött).
För jag gillar bth, i alla fall för stunden och det räcker.
Jag gillar själva idén med PBL (=problembaserat lärande)
och att det är mycket eget ansvar.
Lärarna är peppande och klassen känns "bekväm".

Idag var det först lite diskussion om utbildningsplanen,
sen information om vfu och sådant.
Redan i vecka 6 ska vi ut en dag på sjukhuset!
Det riktiga praktiken börjar i termin 2, då ska vi ut åtta veckor :)

Efter lunchen, som jag och Sophia åt på Mc´donalds, så var det studentprästens tur att hålla sitt föredrag.
När jag först läste att en präst skulle prata så kändes det en aning skeptiskt ...
Men han är otroligt rolig och underhållande, pratar om relevanta saker och kommer med
 tips inför de kommande åren.
Vi fick även skriva ett brev till oss själva som vi kommer få tillbaka om tre år.

I morgon ska jag troligtvis vara hemma med Inka på förmiddagen och sen åka in för ett datapass på eftermiddagen.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0