Glädje.

Jag har varit med om något som har fått mig att inse än en gång att det är inom vården jag vill jobba.
Jag har varit med och räddat livet på en människa. Det jag gjorde var inget märkvärdigt eller stort, men det startade hela processen.
Tacksamheten som den här personen visade mig, gör en alldeles varm inuti.

Jag tänker "tänk om" hela tiden. Tänk om vi inte hade varit där den dagen, vad hade hänt då? Kanske hade konsekvenserna blivit ännu större.

Just nu så är det intensiven, kardiologen eller akuten som lockar mig. För hjärtat är otroligt intressant!
Men även distriktsköterska är något som jag kan tänka mig att bli i framtiden.
För den här sommaren har fått mig att inse att det är riktigt roligt att jobba med äldre! =)


Kommentarer
Mathilda - en divas självförtroende

Grattis, gud vad roligt för dig!

2010-07-30 @ 09:24:17
URL: http://dhella.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0