Happy! =)

Vilken jäkla bra dag det här blev! Skitnervös i morse, ville verkligen inte skriva omtentan. Fjärde gången jag skulle göra den. Men vet ni vad?? JAG KLARADE DEN!! :D Helt makalöst, superglad! Trodde först inte att det var sant. Så när väl all spänning och nervositet släppte, så blev jag supertrött.

Men sen var det dags för metodövningar, så då var det bara att skärpa till sig. Kapillärprov och subkutan injektion. Kapillärprov är "bara" stick i fingret. Började med att jag skulle bli stucken av Bitte. Ännu mer nervositet .. Tycker verkligen inte om just det här med att bli stucken i fingret, men jag fixade det =)
Sedan stack jag Bitte och det gick bra.
Därefter var det dags för injektionen -> Sticka/bli stucken i magen. De som har diabetes gör ju ofta det. Men konstigt nog så var jag inte alls lika nervös inför detta. Det som var lite småjobbigt var just när jag skulle göra själva sticket på Bitte, men hon klagade inte, haha =) Sedan var det min tur och jag har nu för första gången blivit stucken i magen.

Jag har verkligen övervunnit vissa rädslor idag! =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0