Val 2010.

Det är inte många dagar kvar till val. Den största skillnaden som jag märker är Sverigedemokraternas framfart. Väldigt många på facebook skriver "ner med SD", "vart är Sverige påväg?" osv. Sedan finns det dem som tycker tvärt om, de som skriver att de tänker rösta på partiet i fråga, de som tycker att det är superbra parti.

Det jag känner är hur trött jag blir på de som tycker att det är "coolt" att rösta på partiet, de som röstar på dem utan att ha en aning om vad det är för parti och vad dem egentligen står för.
Däremot, om man verkligen känner att SD är rätt parti, att de står för ens åsikter, GO FOR IT!
Jag säger likadant till dem som tänker rösta på Socialdemokraterna, Moderaterna, Kristdemokraterna osv.
För det är otroligt viktigt att man utnyttjar sin rätt till rösträtt.

Jag själv står för: En värdig äldreomsorg, det ska vara enkelt att få hemtjänst,  sjukvården ska INTE privatiseras (vården ska vara lika för alla), skolan ska bli mer rättvis, fler jobbmöjligheter, höjt studiemedel.
+ en hel del till.

Någonting som jag har reagerat väldigt starkt på är de som vill ha privatiserad sjukvård. Hur tänker man då?
Om det mot förmodan skulle införas, så skulle inte alla ha råd med vård .. Då snackar vi klasskillnader.
Likadant det här med betyg redan i årskurs 6. Stressen och pressen i skolan behöver verkligen inte ökas.
Det räcker väl med betyg f r o m årskurs 7? Låt barnen vara barn så länge som möjligt.

Jag tänker inte tala om vilket parti jag kommer lägga min röst på. Det jag kan säga är att det finns inget parti som stämmer helt överens med vad jag tycker.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0