Lykke!

Igår slutade jag 22,30. Klockan 23 var jag i säng och då vill jag även tala om att jag duschade innan jag gick från praktiken! + att det tar ca 10 min att gå hem. Ibland är man effektiv =) Det har varit en varierande dag på praktiken med bland annat marknadsbesök, läkarbesök i Alfas och intramuskulär injektion. När jag hade slutat för dagen gick jag till Mercadona för mindre storhandling. Man får prioritera lite när man har en massa uppförsbackar innan man är hemma! Men vilken god middag jag lyckades få ihop! Jag köpte kött i affären som jag tror var lövbiff .. Inte helt säker. Men smaken och konsistensen påminner iaf om det, haha! Inte lätt med spanskan ... Till detta gjorde jag klyftpotatis och stekte purjolök och champinjoner + aioli. Mums!
Därefter ägnade jag mig åt städ och plock. Insett att detta är verkligen ingen semester i den bemärkelsen, ingen städerska som kommer och plockar undan efter en, illa! ;) På vägen tillbaka till CAN igen gick jag inom en kosmetikabutik och tjejen som erbjöd hjälp pratade engelska! Så gick ut från affären med min älsklingsmascara och ett rosa läppglans. Lycka!

Ibland drabbas jag av lyckorus. Tanken slår mig då och då att jag faktiskt har fått en jäkligt bra möjlighet och blir en erfarenhet rikare. Som när jag stod ute på en av brukarans terass idag och såg ut över i princip hela Altea. Vilken härlig vy! Jag lovar att fota! =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0