Trenger du hjelp?

Jag var på födelsedagskalas igår kväll, efter jobbet. Det var väldigt trevligt. Det sjöngs födelsedagssång, ungar skrek och folk pratade väldigt, väldigt högt. Det bästa var att jag kunde ligga i sängen och delta. Underbara, högljudda grannar .. Man hör grannarna göra både det ena och det andra emellanåt. I eftermiddag/kväll är det praktik igen, därefter är det förmodligen utgång i Benidorm. Just nu sitter jag på CAN och äter en väldigt god lunch. Stekte kyckling innan jag gick hemifrån. Kryddade med salt, peppar, oregano och citron. Därefter blandade jag kycklingen med couscous och majs samt aioli som tillbehör. Man tager vad man haver. Tanken är att jag ska jobba lite på någon studieuppgift, om inspirationen infinner sig. Ikväll kommer jag säkert använda orden "trenger du hjelp?" x antal gånger .. Ett av de roligaste norska orden att uttala tycker jag är "akkurat" = Precis. Roligt på norska är morsomt, medans lugnt/stilla på norska är roligt ... Ibland kan det bli lite rörigt med språken! =)



Kommentarer
Tina

Hallå du! Snart kommer det en uppdatering på bloggen. Härligt att få en kommentar på norska.=) Ta hand om dig! Kram!

2011-04-17 @ 10:20:53
URL: http://tinalindqvist.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0