Kycklingklubbor.

Till middag idag blev det klyftpotatis och kycklingklubba(or) med en kall sås till.

Ingredienser:
Potatis
Klycklingklubbor
Creme fraiche
Marinad
Salt & peppar
Chilisås
Matolja
Smör
Ugnstemp: 225 grader ca 45 minuter.

Jag la kycklingen i vitlöksmarinad några timmar innan de skulle in i ugnen. Jag började med att lägga en klick smör i en ugnsform, som sedan fick smälta i ugnen. Därefter la jag i kyckligen i ena halvan av formen, som fick vara inne ca 15 minuter innan jag la i potatisklyftorna (borstade bara av potatisen, behöll skalet på och skar i klyftor). På potatisklyftorna hade jag salt och så lite matolja. Detta fick sedan vara inne ca 30 minuter till.
Under tiden gjorde jag en kall sås på creme fraiche, chilisås, salt och peppar. Smaksätt efter eget tycke!
Detta är verkligen jättelätt att göra och blir supergott =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0