Onsdag!

Jag har helt plötsligt gjort åtta pass på CAN! Vart tusan tar tiden vägen? Innan jag vet ordet av så befinner jag mig i hemtjänstens personalrum igen. Jag tackade ja till hemtjänsten för någon dag sedan, de ringde när jag låg på stranden ^^ Det känns tryggt att veta att jag kommer hem till ett jobb som jag har koll på + att jag känner de flesta av vårdtagarna. Idag har jag bland annat varit på cafétur med några brukare och haft ankomstsamtal med min första, egna brukare. Caféturen blev en promenad ner till ett café på stranden på förmiddagen, väldigt trevligt. Tänk att man faktiskt kan läsa på högskola, göra sin praktik utomlands och så har förmånen att göra det i värmen! Det var verkligen jättevarmt idag, som svensk sommar när den är som bäst. Ankomstsamtalet med min brukare gick bra, men det är ju dock lite nervöst när det är första gången. Jag har ju nu ansvaret att följa upp honom under hans 6 veckor här, se till att allting funkar och så något otroligt viktigt - Se till så att han och jag får en bra kontakt. Men samtidigt så är det ju väldigt roligt att jag redan har så pass mkt ansvar, jag känner mig redan som en i gänget =)

Ikväll blir det förhoppningsvis en liten "hejdå" drink med Maja och Lisa, som åker hem till Sverige i morgon. Då har de gjort 8 veckors praktik här. I morgon är det praktik 7,30-15,30 igen, samma sak på fredag. Men sen är jag ledig hela helgen, då jäkla ska det solas! ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0