Chokladthé

Idag hade jag ingen motivation alls till att plugga, så följde med mamma och Vickan till Karlshamn i eftermiddags. Gick en runda på stan, blev en tråkig men väldigt billig shoppingrunda, hittade ingenting alls som jag ville ha! Slutade med att jag tröstshoppade vit choklad och thé med chokladsmak =) Dagens goda gärning blev när vi körde förbi en man som låg vid en ingång till ett hyreshus, han såg helt livlös ut. Vi stannade och jag gick fram till honom. Jag började med att fråga om han hörde mig, då slog han upp sina ögon direkt och tittade på mig. Kunde ju direkt konstatera att hans medvetande var det inget större fel på. Nästa fråga jag ställde blev "mår du dåligt eller har du druckit för mycket?". Som svar fick jag:
- Jag har varit hos en kvinna som jag tycker mycket om, men det blev lite mycket alkohol.
Så pratade en stund till med mannen (som sa att han hade ringt en vän som skulle hjälpa honom) och gick sen skrattande tillbaka till bilen. Det var ju tur att det inte vara något värre än lite väl många alkoholhaltiga drycker! ;) Men man kan ju aldrig veta! Så folk, stanna och fråga, ni kan ju för tusan rädda ett liv!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0