Effektiva fredagen ...

Det blev en lugn jobbkväll ihop med Wicky igår, alltid skönt att komma hem efter ett jobbpass och gamlingarna mår bra =) I morse började jag med S-HLR kl 8 -> Sjukhus - Hjärt och lungräddning. Först ett litet test, teori och sen öva praktiskt. Alltid bra att friska upp minnet! Om du får möjligheten, trots att du kanske inte jobbar inom sjukvården, ta en HLR-kurs. Det kan rädda liv!
Ja och nu till det mindre roliga ... Efter utbildningen gick jag ut till bilen, men kom inte in i den. Batterierna i "nyckeldosan" hade tagit slut. Inser även att mina hemnycklar låg inne i bilen, så kunde ju inte ta tåget hem heller. Efter 40 minuter så lyckas jag äntligen få upp luckan till dosan och går till den enda affären som ligger nära skolan -> Inga batterier. Får för mig att byta plats på batterierna och det funkade! Överlyckliga jag hoppade in i bilen och gav mig iväg på "batterijakt". Tredje gången gillt blev det, hittade till slut batterier på Maxi. Men var lika nervös varje gång jag stängde av bilen. Jag vågade ju inte låsa den och jag hade heller inte kunnat starta den sen, om batterierna la av helt ... Snacka om spänning i vardagen, haha! =) Men nu är jag hemma och har fått i mig lite lunch, även kommit igång med tvättandet. Nästa steg blir att ta tag i städningen, men funderar på en liiiten powernap först.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0