När man inser ...

Termin fem är över. Det är verkligen helt sjukt att jag har gått 2,5 år på högskolan. En termin kvar -> 20 veckor. Alltså TJUGO skolveckor till jag är leg. sjuksköterska!! Det känns galet bra, men samtidigt så kommer paniken inför allt som väntar nästa termin. C-uppsatsen ska skrivas, den nationella skriftliga tentan ska skrivas och bli godkänd samt den praktiska delen och så slutpraktiken på gyn som också ska bli godkänd. Men därefter, då är jag klar ...

Men det tar jag till hösten. Nu är det sommarlov och jobb på sjukhuset som väntar. Det ska bli så jäkla roligt att äntligen få komma ut och träffa alla patienter igen, lära sig nya saker och få mer erfarenhet.

Tänk, idag hade jag min första sovmorgon på fem veckor utan ångest. Jag kunde med gott samvete ligga kvar i sängen till efter kl 10, äta frukost och nu städa i lugn och ro. Stort plus för att vara ledig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0