0,7 på högskoleprovet.

Jag kommer aldrig mer lägga i röd färg i mitt hår. Nu har jag iaf fått bort det värsta, men lär krävas minst en färgning till..
  Förresten, fick svaret på högskoleprovet idag. Hade 0,7, känns som ett väldigt bra resultat, med tanke på att det var första gången :)

Henna vs chokladbrunt

Färgningen av håret igår blev inte alls bra, slutade med att jag är röd i hårbotten och ca en cm ut, resten av håret är brunt + att underhåret skiftar i rött .. Haha, vilken cirkus :) Så mamma fick köpa en annan hårfärg till mig, så håller just nu på att färga om det. Men rött är ju så himla svårt att få bort! Men hoppas på att det iaf blir lite bättre, så att man kan visa sig ute.

Cherry-Chocolate

Just nu sitter jag med färg i håret, men är en helt annan färg + nyans jämfört med vad jag brukar ha.
Normalt har jag chokladbrunfärg, men kände för att testa nått nytt .. Så förtillfället är jag röd i huvudet!  Haha, jisses ..
Färgen heter mörk mahognyröd och förhoppningsvis är den inte lika röd när allt är klart, ska i slingor också.
Tur att ingen annan är hemma, så att jag kan svära i fred ..

Oriental curry

Vi testade bland annat den här soppan till middagen idag -> Oriental curry.
Den var riktigt stark, men god :)

Minimalisk ..

Klänningarna från Nelly.se låg i brevlådan när jag kom hem! Och överraskande nog så tycker jag mer om den rosa än den blå, så är 99 % säker på att jag ska behålla den rosa och skicka tillbaka den andra.
Ska bara ha ett smakråd ifrån mamma också :)

Tisdag.

Jag tror att projektarbetet är klart nu och att vi får våra betyg nästa vecka! Helt jäkla underbart.
 Jag har även gjort religionsprovet och det gick väl inte fullt så underbart, men det värsta som kan hända är att jag får göra ett omprov. Vi har svenska C om en timme och då ska texten lämnas in, skönt att få ännu en sak avklarat.
     Slutar vid halv fyra och då ska jag hem, ta det lugnt nån timme sen köra systern till Hoby.
Därefter blir det plugg igen, wiiie ...
Huvudvärk har jag också :S

Min måndag.

Sandra och jag fikade/åt på Contan efter skolan idag, sen blev det en runda på stan.
Var meningen att jag skulle hitta konfapresent till lillasyster, men det gick inget vidare. Däremot hittade jag en väska till balen! Dock så var det några konstiga pärlor på den, som inte alls passar till klänningen. Men det fixade jag enkelt med en sax, så var dem borta ^^

Före och efter.
Väskan blev betydligt bättre (mer stilren enligt mamma) utan de där pärlorna.
  Efter väskköpet blev det ett besök i sminkaffären, vilket absolut inte var bra ... 260 kr fattigare och ett vanligt puder, ett solpuder + en "trippelögonskugga" rikare.
  Men shopping är jäkligt kul! ^^

Måndag.

Religionsprov i morgon och inlämningsuppgift i svenskan + nån sorts redovisning av projektarbetet ...
Jag älskar verkligen skolan förtillfället ...
Tur att det bara är 6 veckor kvar!

Rare fashion.

Jag har försökt komma på en riktigt bra anledning till att jag ska beställa en klänning i från Nelly.se och så kommer mamma med lösningen! Jag behöver ju självklart en klänning till studentdagen! Visst, jag har ju redan den obligatoriska vita, men sen vill jag ju ha en annan senare på kvällen, när man ska ut.
   Så nu har jag klickat hem två klänningar från Rare fashion och hoppas på att en av dem blir perfekt.

Söndag.

Igår var det en trevlig eftermiddag/kväll tillsammans med lite släkt och vänner, firade mammas 43-årsdag. Jag har även gjort klart en del i svenskan, duktiga jag (bara en vecka försent ...).
   I morgon är det skola som vanligt, därefter ska jag och Sandra äta något och shoppa! Är på sånt jäkla shoppinghumör!
Tur att jag kan shoppa med gott samvete i morgon, ska ju köpa konfirmationspresent åt syster, födelsedagspresent åt Alex + skor och väska till balen :)

Nu är det tvdags, tror att filmen heter two weeks notice (?)

Cypern del 2

torsdagen bestämde vi oss för att hyra cyklar. 6 euro/cykel kändes som ett väldigt okej pris. Vi hade läst om att det skulle finnas en cykelled mellan Agia Napa och Protaras, som skulle vara 12 km. Lagom tänkte vi och gav oss iväg.
Tror ni att vi hittar cykelleden? Självklart inte. Vi tog helt fel väg och cyklade på grusvägar, över sandstränder och över steniga kullar och småberg. Tillslut, efter 2 (!) timmar hittade vi cykelvägen och upptäckte att vi hade varit 50-100 meter i från den hela tiden. Istället för att cykla 12 km på 1 timme, hann vi 8 km på 2 timmar ... Snacka om misslyckat, fast cykelturen bjöd på många skratt ändå. På hemvägen började det självklart att regna och det var nog efter det som jag åkte på det här jäkla viruset. På kvällen blev det Jasmin Inn och Castle. Torsdagskvällen/natten var helt klart den bästa kvällen på Castle! ;)
 På fredagen hyr vi cyklar igen för att ta oss till Golden beach och den här gången går det betydligt bättre, det vill säga vi hamnar på rätt strand. På kvällen åt vi på Kinarestaurangen, jättegod mat! Sen tog vi en drink på hotellet och då visar det sig att bartendern är svenska. Lite senare träffar vi henne på Jasmin Inn och hon drar med oss runt på alla möjliga ställen! Kvällen avslutas på Castle.
   Lördagen är otroligt solig, men vi orkar bara ta oss till hotellpoolen. Veckans sista utgång slutar med Alex får otroligt ont i magen, så jag träffar två andra tjejer från Sverige och följer med dem på Castle. Jag gör även ett besök på Carwash tillsammans med den svenska bartendern från vårt hotell och två bartenders från Jasmin Inn.
söndagen blir det hotellets pool igen och på kvällen äter vi på Kinarestaurangen, för att sedan sova.
måndagen hämtar bussen oss 8.45 och kl 15 landar vi på Kastrup.
Efter en hel del svordomar och irritation över SJ, så stiger jag tillslut av tåget i Hoby kl 19.45.

Lördag.

Härligt med en ledig lördag, särskilt när man är sjuk :)
I eftermiddag kommer lite släkt + vänner hit, eftersom att mamma fyllde år i torsdags.
Innan dess måste jag nog städa och plugga lite, även om hälsan inte är på topp.

Flo rida - Right round

Saknar.

Nu längtar jag verkligen tillbaka till Cypern. Musiken, stämningen, människorna, nattlivet ... Hade man inte haft jobb på Lanthallen i sommar, så hade jag nog gått t ex en bartenderkurs där nere eller sökt jobb på en bar direkt.
   Tur att jag iaf har Kreta att se framemot! :)

Läkarstationen.

Klockan 10.30 ska jag göra ytterligare ett besök på läkarstationen och förhoppningsvis så ska de väl känna på halsen idag, inte bara ta ett halsprov. Är lite irriterande att gå runt med en "bula" (eller vad man nu ska kalla det) på halsen .. Särskilt när det gör ont.
  Sen kl 15 ska jag klippa mig och så börjar jag jobba kl 17. Härligt att ha saker inplanerade när man helst bara vill se på tv och göra absolut ingenting.

Musiken i Cypern.

De här låtarna spelades ofta i Cypern. Varför kan vi inte ha en RnBklubb i Ronneby?

Akon - Right now (na na na)

Usher - Love in this club

Akon - Troublemaker

Ne-Yo - Miss Independent

Akon - I wanna love you

Cypern del 1

Vi åkte från Ronneby  (söndagen) klockan 22.02 med tåg. När vi kom till Eslöv, fick vi reda på att det var banarbete mellan Eslöv och Lund och att vi därför skulle ta en annan väg.  Mellan Ronneby-Malmö vände tåget 4 gånger! Egentligen skulle vi ha kommit fram till Malmö central strax efter halv ett, istället var tåget där 01.24 och vi hade en minut på oss att ta oss till det tåget som gick till Kastrup. Men precis när vi ska stiga av hörs det i högtalarna "Tåget till Danmark är ersatt med buss".
 Helt jäkla underbart ... Tillslut kom vi fram till Kastrup och utan några mer irriterande förseningar osv så var vi framme på hotellet vid 13-tiden.
     Vi orkade inte ta oss till någon strand den dagen, utan la oss vid poolen istället. Vädret var helt okej, massa sol :)
På kvällen blev det Jasmin Inn, som är vår favoritbar, men vi gick hem redan vid två för att sova.
     På tisdagen gick vi till Sandy bay. Det var riktigt soligt, men ibland blåste det till.
På kvällen stannade vi hemma (konstigt nog) och bara tog det lugnt.
    På Onsdagen var det riktigt, riktigt blåsigt! Vi gick till en strand, men vi kunde inte vara där, man fick sand på de mest olämpligaste ställerna... Det slutade med att vi gick till hotellets pool istället. På kvällen blev det Jasmin Inn igen och så fick vi fribiljetter till en nattklubb som heter Castle.
Där spelar de bara RnB musik! Grymt bra :) Fast när vi kom dit var där bara killar! Så med min ljusa hy och Alex blonda hår, fick man mer uppmärksamhet än man ville ha ..
Vi var hemma runt halv fem tiden.

Strawberry Colada och Peach schnapps på Jasmin Inn

Så, Cypern del 2 kommer lite senare :)

Hemma igen!

Hej Sverige!  Hemma efter en underbar vecka på Cypern.
Vädret var ju självklart inte lika varmt som det var i Juni förra året, men vi har ändå kunnat sola en hel del.
    Har en massa, massa att berätta, men oturligt nog så har jag självklart blivit sjuk och min hals känns som ett jäkla rivjärn, blää!
   Jag gjorde ett besök på läkarstationen för några timmar sen och har iaf inte fått halsfull.
Men nu ska jag vila igen och hoppas på att jag orkar skriva en betydligt längre uppdatering lite senare :)

Nu åker jag snart! :)

Efter en första vägning av min resväska så vägde den 24 kg .. Så nu har jag packat om lite och förhoppningsvis lyckats minska vikten med nått kilo.
  Om en stund kommer Åsa och dem hit, för att fira mig i efterskott och vid niotiden ska jag bli skjutsad till Ronneby.
Jag kommer inte lägga någon större energi på att hitta ett internetcafé i Cypern, utan ni får antagligen all uppdatering när jag kommer hem igen :)  Men det ska tas en massa bilder!
    Så, bye bye och så hörs vi antaligen den 20 april igen! :)

Max 15 kg?

Mamma frågade nyss om jag har vägt min resväska och eftersom att jag inte ens har packat ner allt än så blev svaret -> Nej. Den får väga 15 kg, är bara att hoppas på att den inte väger mer än 16-17 kg, för det borde väl vara acceptabelt?
   Snart blir det frukost (äggröra, bacon osv) med mamma och pappa, sen får jag nog packa ner det sista utav kläderna.
Längtar till kl 22.02! :)

Taylor Swift - Love story

Fredag.

Idag har det blivit lite packning och en massa letande efter olika saker. Bland annat efter väskan som jag alltid brukar ha som handbagage. Kom tillslut på att mormor lånade den för att bra tag sen, men skulle ändå dit för att äta middag, så det var ju lugnt :). I morgon blir det ännu mer tvättande och plockande. Känns helt galet att jag befinner mig på Cypern om tre dagar!
  Jag och Alexandra bokade resan 27 augusti, så snacka om att vi har längtat :)

Uppdatering

I tisdags var det meningen att jag skulle ha kompletterat simningen (idrottsbetyget). Jag körde in till Ronneby, var där 07.50. (egentligen börjar jag klockan 11). När klockan var 8.15, hade det fortfarande inte dykt upp någon lärare eller elev från klassen som jag skulle simma ihop med.
    Skitarg körde jag hem och skickade ett mejl till läraren -> "Förlåt att vi förstörde din sovmorgon".
Då hade tydligen den klassen praktik den här veckan och hade inga lektioner. Hur jävla svårt kan det då vara att läraren skickar ett mejl till mig och talar om detta? Istället körde jag över 4 mil i onödan.
   Igår var jag, mormor och systern och hämtade balklänningen i Vinslöv, sen blev det mat på Thairestaurangen i Karlshamn :)
 Idag ska jag in till Karlshamn och klippa luggen (den är alldeles för lång nu) och sen shoppa de sista sakerna inför resan.
   Klockan 16-20.15 är det jobb som gäller och idag lär det verkligen vara mycket att göra! ..

Måndag.

Började dagen med samhällskunskap och därefter körde jag hem till Alex. Vi tog med hos Emanuel ut och hoppade på studsmattan. Hennes lillebror är runt 1,5 år och otroligt söt :)
  Efter besöket hos Alex mötte jag Sandra på stan och det fick bli en sallad på Contan. Den var faktiskt riktigt god.
Sen gick vi på stan i flera timmar, var inte hemma förren kl 17. Köpte bland annat en svart tröja på Shop vm, lipgloss och en mascara + en hel del annat.
  Kom även ihåg att växla till lite danska kronor (till flyget).
Bara en vecka kvar! xD

"asså du e bara sååå himla pinsam."

Jag skulle egentligen skriva om min och Sandras dag på stan idag, men sen upptäckte jag att någon har kommenterat inlägget som heter "Saudiarabien" och skrivit : "asså du e bara sååå himla pinsam.".
    Hm ... "asså" och "sååå". Kan nog med en gång konstatera att det är en person med låg ordkunskap?
Sen var jag självklart tvungen att läsa det inlägget, som jag skrev för ett tag sen och kan faktiskt inte hitta något pinsamt med det.
Ibland är människor verkligen otroligt irriterande :) Särskilt när man bara skriver "pinsam" och absolut inte ger någon förklaring till varför. Jag kan ta kritik, men då ska det jäkla vara kommentarer som man får ut någonting av.

Söndag.

Glömde skriva i fredags att jag redan har shoppat upp presentkortet jag fick. Köpte ett par shorts och tre par leggings :)
  I eftermiddag är det födelsedagskalas som gäller, då släkt + vänner till familjen kommer hit.
Just det! Har för första gången färgat mitt hår själv. Stod framför spegeln, men änså länge verkar det vara riktigt okej.
   Shit .. 8 dagar kvar till Cypern.

Snart är födelsedagen över.

Då är snart den här födelsedagen över och det är 365 dagar kvar tills min 20årsdag ... Men om det kommer gå lika snabbt dit, som det har gjort sen jag fyllde 18, så hinner jag knappt blinka :)
    Eftermiddagen spenderades här hemma tillsammans med syster, pappa och mormor. Av mormor fick jag pengar, så ska b la annat köpa en ny mascara och säkerligen nått klädesplagg.
I morgon är det jobb, 9-18 och på söndag kommer släkt + vänner till familjen hit och det blir firande av mig.

Dags att sova! Är otrolig trött.

Rent (musikalen) - Take me or leave me

Fredagens låt är från filmen Rent, den heter Take me or leave me och är grymt bra! :)

Musiken börjar efter ca 50 sek :)

Hihi presenter :)

Väcktes kl 06.45 av den sämsta födelsedagssången någonsin. Kan det bero på att pappa är på kurs och inte kommer hem förren i eftermiddag? Hm ... Men mamma och Vickan försökte väl göra sitt bästa, haha :)
   Men paketöppning har det blivit! Av systern fick jag en svart/grå tröja med trekvartsarmar och en tjockare tröja med dragkedja från Team sportia. Den sista tröjan fick jag eftersom att hon är så trött på att jag lånar hennes Sverigetröja hela tiden ... Och den svart/grå tröjan har jag tittat på ett tag, har inte provat den än men är bara att hoppas på att den passar!
   Av mamma och pappa fick jag:

* Presentkort på Shop Vm (400 kr), f d Vero Moda.
* Mjukisbyxor från Team sportia (perfekta att gå i när man är hemma ^^)
* Solskyddskräm till Cypernresan
* Öronproppar! Haha, det är inte så konstigt som det låter. Jag får nämlingen djävulskt ont i öronen varje gång jag ska landa på Cypern, så de här ska jämna ut trycket i öronen och så ska man slippa det onda! :) Låter helt underbart så är bara att hoppas på att det fungerar.

Fick även en fin orkidée och där i satt en trisslott (fyra lotter i en) och den vann jag fakiskt 50 kr på :)

Nu ska jag in och duscha och sånt där, funderar på att göra av med presentkorte redan idag ...  ^^

Saudiarabien

Så här såg det ut på min turismredovisning i Tisdags.
Jag hade Saudiarabien och temat var orientaliskt.
Bjöd på pitabröd, hummus och dadlar.

Och så här bra blev det när jag la den lila duken, fatet och ljusen på mitt rum.

Känns faktiskt lite mer trivsamt nu :)

Duken, ljuslyktorna och fatet är köpta på Indiska.

En dag kvar!

I morgon blir jag hela 19 år gammal. Undra var det senaste året har tagit vägen? Känns som om min 18-årsdag var i går :)

Klockan 17 är det jobb som vanligt, men det kan jag stå ut med - Får ju presenter i morgon! Haha ;)

Skoshopping.

Förra onsdagens skoshopping.
Invigde ballerinaskorna idag och de är perfekta :) Fick ju dem på köpet, eftersom att skopunkten har "köp tre betala för två".
Sen blev det även ett par bruna och ett par svarta skor (samma modell) och de är supersköna! Kommer bli perfekt att dansa i på Cypern.

Bloggtorka.

Jag har haft total "bloggtorka" de senaste dagarna = noll inspiration. Jag har egentligen en del bilder som jag ska lägga upp här, men har bara inte blivit av. Men har varit lite bättre med uppdatering när det gäller bilddagboken, så gå in där och sök på NillaO.

I morgon är det skola och jobb som vanligt.
 Syrran praktiserar på jobbet, så förhoppningsvis ska jag försöka lära henne kassan i morgon .. Jisses :)