Smile!

Första jobbveckan är slut och jag kan inte göra annat än att le. Jag trivs lika bra som i somras, om inte mer! Om det fortsätter så här så kan jag skatta mig lycklig. Att äntligen få jobba som sjuksköterska på riktigt går inte ens att jämföra med sista praktikplatsen, inte det minsta! Där kände jag mig ändå självständig men med all behörighet + ansvar som sjuksköterskejobbet innebär jämfört med att vara student gör att man växer in i rollen mer och mer för varje dag. Just avdelningen som jag arbetar på är superbra att börja på som ny. Någon har kallat avdelningen för "slasktunna" dvs allt hamnar där och det stämmer jäkligt bra. Diabetes, hjärtsjukdomar, människor i livets slut, lungsjukdomar, leversjukdomar, magproblem, avtackling, yrsel, infektioner, andningsbesvär m m. Man blir inte bara inriktad på en del av kroppen utan lär sig lite om allt möjligt.
 
Nu väntar en ledig helg innan jag ska spendera ca 50 timmar på jobbet nästa vecka.


Kommentarer
Linn

Hej! Jag har suttit och läst igenom i princip hela din blogg nyligen och anledningen till detta är för att jag själv starkt funderar på att utbilda mig till sjuksköterska. Jag har ganska många funderingar och frågor och undrar om du kanske är intresserad av att hjälpa mig lite? Känner att jag skulle vilja prata med en nyutbildad som fortfarande har allt färskt om du förstår, istället för att läsa igenom gamla berättelser på andra sidor liksom :) skulle bli jätteglad över ett svar och du får gärna slänga iväg ett mejl till mig eller skriva din mejladress så jag kan höra av mig till dig, om du är intresserad såklart :) och grattis till jobbet som sjuksköterska!!

2013-03-04 @ 23:24:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0