Lite detaljer om Cypern.

Tänkte att jag skulle berätta lite om vad jag sysslade med under mina två veckor utomlands.
Första dagarna blev det mest att man ställde om sig på att ta det lugnt och försöka förstå att man skulle vara helt ledig i två veckor ^^
  Man började även lokalisera sig lite och hitta i det området man bodde.
På tisdagskvällen åkte jag, Sanna, Henke och Johan in till Agia Napa (vi boddei Fig tree bay), för att träffa mina kompisar där.
Efter typ 20 minuters letande hittade vi äntligen till den platsen vi skulle mötas på (Panthea garden) och då var redan alla andra där :) (Emelie, Jojjo, Fidde, Erik, Alex, Felicia och Jonathan).
Vi började med att äta lit eoch sen skulle vi ge oss ut i "nattlivet", haha :) Vi var på Ambassaden (en pub) och den svensktägda puben Grabbarna Grus. Men tråkigt nog åkte vi hem redan halv två.
Meeen, på lördagskvällen tog jag en taxi själv in till Agia Napa för att träffa Alexandra och Felicia.
Mesta dels av kvällen var vi på Jasmin In. Det är en pub (finns även mat) som jag rekommenderar till alla som vill gå ut på en pub och inte bara sitta ner hela tiden. Här kan man dansa och alla (speciellt bartenderna) älskar att dra upp en på baren .. haha :) Kl 23 varje kväll har de även en eldshow som en av bartenderna håller i och två gånger under kvällen går man sånt här, hm, vad kallar man det .. Äsch, iaf man går efter varandra i led och så första gången avslutar man med att ställa sig längst gatan och sparka med benen och ha sig .. Haha :)
Andra gången går man upp på baren ist.
Varför gör man då detta? Jo, man får liksom lite gratis dricka .. ^^
Den här kvällen slutade runt 4-5 tiden på morgonen då vi tre tjejer skulle gå tillbaka till vårt hotell.
Men självklart går vi då vilse! Tillslut ger vi oss och ringer till de killarna vi hade träffat på puben och de får köra och hänta oss och köra hem oss till hotellet.
Runt halv åtta på morgonen tar jag taxi tillbaka till mitt hotell, men bara för att äta frukost, hämta badkläder och kläder till kvällen för att  sedan åka tillbaka till A och F.
Vi spenderar dagen på Nissi Beach (tror jag stranden hette) och sen följde vi med Felicia till tatueraren, som tatuerade in en blomma på hennes mage :)
Senare drog vi ut igen och började på en väldigt bra pub, där vi fick gratis shotar som smakade jäkligt gott, men sen blev det självklart Jasmin In.
Runt 3 tiden träffade vi några trevliga Irländare som bjöd oss på hamburgare och vi följde sedan med dem till en Reggaeklubb, där vi stannde till ca 5. Var hemma runt halv sju på mitt hotell igen.
Då var jag rätt trött ^^
Resten av dagarna blev det mest en massa badande och solande med släkten.
Jag har även shoppat lite granna, men lägger upp bilder på det i morgon.
Om du vill se lite bilder från semestern, så gå in här.

Nu ska jag äta lite och titta på tv, vi hörs!

Xoxo


Kommentarer
Malin

ah, låter grymt härligt :) snart är det vår tur! See you at ica ;)

2008-06-22 @ 11:57:00
URL: http://maolinbaolin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0