Vilken dag!

Vilken dag det har varit!
Idag har ju varit min "första" riktiga dag på sommarschemat som jag har haft ansvar för en stängning och är inga svårigheter med själva stängningen.. Men idag var det bara jag och två nya sommarjobbare mellan 14-20.15.
Tur väl så hade jag Malin i delikatessen till hjälp nångång.
Men kunde inte ens sitta ner och ta min halvtimmes fika/rast idag för att de nya behövde så mkt hjälp hela tiden, satte mig ner, tog en tugga av frallan och sen var det bara upp och springa till kassan igen.
Så satt nog ner kanske, 5 min i sträck, sammanlagt hade jag nog 10 minuters fika.
"pling pling pling" Kommer drömma mardrömmar om den förbaskade ringklockan i natt, haha :)
Men tycker synd om de nya, för är inget kul att sitta i kassan och känna att man inte har koll på läget.
Bättring tills nästa sommar måste det bli, när det gäller upplärningen av sommarjobbarna.
Skyller absolut inte på de nya! De kan inte veta innan hur mkt det verkligen är man ska kunna, är väl "ledningens" jobb att informera att man behöver sitta mer än 2 gånger och öva innan allvaret börjar.
  Skönt att vara ledig två dagar nu iaf.
Blir fika och skvaller med Alex imorgon, det ser jag framemot!

Xoxo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0