Fick agera sjuksköterska.

Skola mellan kl 8.10-15.30 idag, riktigt jobbigt. Fem lektioner, med endast 5 minuters rast emellan, 30 minuters lunch.
Onsdagar är jobbiga!
Började jobba kl 17 och när klockan var lite över kl 18, kom Monika bort till mig i kassan. Då hade hon råkat skära sig på maskinen vi skivar pålägg med, så jag fick gå bort dit och plåstra om hennes finger, men det slutade ju inte blöda :S
Men hon ringde till sjukrådsupplysningen och de sa till henne att hon skulle åka in till akuten och bli omplåstrad.
  Jag kom hem lite efter halv nio och har sen dess ätit och sett på Grey's Anatomy.
Nu ska jag tydligen spela nått som heter Buzz med systern och hennes pojkvän.

Sov gott!



Kommentarer
Maja

Det där gör vi undersköterskor också :P

Och sjuksköterskorna på Greys Anatomy arbetar inte i närheten av hur dom i Sverige gör, bara så du vet :P det är inte ens lite likt, haha!

2008-11-30 @ 23:38:35
Nilla

Svar: Hm .. vet inte om din kommentar är fylld med ironi och dumförklarar mig totalt?

Jag vet väl självklart att sjuksköterskorna på Grey's inte jobbar som de i Sverige, det är ju en serie! Och sen följer man ju inte ens dem i Grey's, utan underläkarna/läkarna?

och en sak till -> Jag gick omvårdnad ett tag, så skillnaderna mellan undersköterska - Sjuksköterska har jag hyfsad koll på. (Därför jag vill bli sjuksköterska!)

2008-11-30 @ 23:55:37
URL: http://niiillas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0