Korven ska inte smaka fisk när man stoppar den i munnen.

Det gick riktigt fort att jobba nio timmar igår, dock var de sista två timmarna mindre roligt då man visste att nästan alla andra satt nere i konferensrummet och drack glögg/alkoholhaltiga drycker ..
 Men kl 18 fick jag också göra mig i ordning och göra sällskap med de andra. Kl 18.40 gick bussen in till Ronneby.
Maten på julbordet var väldigt god, kan inte säga något negativt om det. Vi var även själva på restaurangen och var nog tur det .. 17 hoppande människor runt ett bord sjungandes på små grodorna kanske inte hade uppskattats av alla andra.
Sen fick jag även lära mig något nytt om julbord igår. Korven ska inte smaka fisk när man stoppar den i munnen.
Min jobbarkompis menade att man ska inte blanda varm och kall mat på ett julbord.
Efter julbordet bestämde 15 st av oss för att vi ville bowla, Daniel ringde bowlingen och han som jobbade sa att de stängde kl 22. Klockan var tjugo i tio. Men när vi sa hur många vi var, höll han öppet en timme längre för vår skull, tacksamt för oss! Dock är det ju sista helgen bowlingen har öppet tror jag, så kan ju bero på det också.
Därefter var kl 23 och jag vill till Natti och dansa, lämnade därför alla arbetskamrater som skulle in till en pub inne i stan. Natti var dock hur drygt som helst, men det brukar det inte vara i vanliga fall.
Så jag skickade ett sms till mamma som var på 40-årsfest och hon sa att hon kunde hämta mig, sekunden efter skickar hon ett sms igen där det står "ta en taxi till Hoby, pappa betalar". Det säger man ju inte nej till, så 20 minuter senare var pappa 340 kr fattigare, men jag var otroligt glad som slapp ifrån Natti och kom till en trevlig 40-årsfest ist :)
     Jag var hemma runt 3 och idag har jag mest sovit bort timmarna, men ska dock plugga några timmar nu ikväll, ska bara öva på mitt pianospelande en stund först.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0