Idiotiska bilskrälle.

Igår hade jag en sån där rolig dag,
ni vet när man bara inser att man borde ha stannat kvar i sängen?


Det börjar efter att jag har hunnit några kilometer hemifrån vid halv sju tiden igår morse.
Kommer till en snäv kurva, så lägger i treans växel och det går alldeles utmärkt.
Men efter några meter börjar bilen knycka och hoppa fram.
Trodde först att jag hade lagt i fel växel, så lägger i trean en gång till.
Bilen slutar hoppa och rullar normalt i några meter,
sen händer samma sak igen!
Det spelar ingen roll vilken växel jag la i, för bilen betedde sig likadant.
Jag stannar bilen, slår på varningsblinkis och ringer pappa.
Medan jag pratar med honom känner jag att det börjar lukta lite konstigt,
men tänker inte så mycket på det.
Vi bestämmer att jag ska ta bilen till närmaste parkeringen, som låg 30 meter bort.
När jag parkerat bilen där och öppnar dörren, då slår lukten av bränt emot mig!

Bye bye bil tänkte jag ...

Mamma hämtade mig och jag fick ta hennes f d bil till jobbet,
det slutade med att jag började 20 minuter senare.

På eftermiddagen stannar jag till vid min bil för att ta lite cdskivor och se om bilen fortfarande låter lika konstigt.
Bara det att nu lät den inte alls, för den startade inte ens!

Det är nu man börjar inse att det nog är något stort, stort fel på min kära lilla bil ...

Bilen står fortfarande kvar på samma ställe och jag hoppas på att vi kan bogsera hem den ikväll.


Jäkla bilskrälle som inte kan fungera som jag vill!

(Bilen)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0