Ensemble = 100 % irritation.

För första gången sen jag började ensemble A, så känner jag inte för att gå dit i morgon.
Anledning? -> Allt känns bara konstigt. 
   För 1 1/2 vecka sen gav jag ett låtförslag till läraren och den konversationen var ungefär så här:
Jag - Jag har ett låtförslag, real wild child.
Läraren - Men vad bra, då tar vi den låten.
Jag - Men jag har inte pratat med dem andra än, det måste jag ju göra.
Läraren - Men vi tar den låten.

Jaha och när blev ensemble inte en "samarbetskurs"? Hur roligt är det att gå till en lektion där fyra av de andra i bandet kanske inte vill spela låten? Jag vet i alla fall att en är irriterad.
  Så min motivation är nere på noll, helt klart. Önskar att vi hade haft kvar samma lärare som i höstas, då funkade allt kanonbra. 
  I fortsättningen är det väl lika bra att man skiter i att ge förslag på låtar eftersom att 

- "vi borde prata med varandra innan vi väljer låtar".
Men att prata med varandra om låtval är inte så enkelt när 2/5 är iväg och de andra två inte säger att de inte vill spela just den här låten 
Sen vill man ju gärna göra nått vettigt på lektionstiden, inte sitta och rulla fingrarna för att några inte är där och inte kan få sin vilja igenom.

Åhhh ... Irritation på högsta nivå!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0