Tillbaka!

Lite över två veckors bloggpaus och jag är tillbaka!

Kan tala om att det har hänt en massa saker sen sist. 
 Den 9 juli fick jag reda på att jag kom in på sjuksköterskeutbildningen i Kalmar. Jag kom tack vare högskoleprovet, så kan verkligen rekommendera att man skriver det, hur idiotiskt det nu än är. 
Därefter började lägenhetsjakten. Ett tag kändes det rätt hopplöst. Hur ska man liksom ha råd med en tvåa inne i Kalmar centrum för över 9000 kr i hyra?  Att sätta mig i ett studentrum och dela kök med 10 andra, det total vägrar jag.
   Men, så iförrgår så var jag inne på en av mina vanliga lägenhetssidor och där hade kommit in en ny annons.
En tvåa i Berga på 42 kvadrat, lite norr om Kalmar centrum. Ringde och hade tur! Den fanns kvar.
Så igår körde jag och systern till Kalmar för att titta på lägenheten och jag gillade den! :)
Så på tisdag skriver jag kontrakt för en vindsvåning. Kommer ha ca 4 km till högskolan, vilket blir rena lyxen med tanke på att jag under gymnasietiden har haft över 2 mil till skolan. 
     Det fick även bli en tur till Ikea när vi ändå var i Kalmar och även lite shopping inne i centrum.
Blev lite blandat till lägenheten :) 

   I morgon är jag ledig och då blir det en liten runda in till Östersjöfestivalen.



Kommentarer
Anonym

Hoppas du inser vad du har gett dig in på nu med sjuksköterskeutbildningen. Jag gick OP och många i min klass ville först bli sjuksköterskor, nu efter alla praktiker och när vi vet vad det innebär, så vill bara 2 av dom läsa vidare.

2009-07-17 @ 15:14:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0