I'm a Blekingebo.

Varning för långt inlägg.

Sen jag började skolan, så har jag börjat tvivla mer och mer på att det är sjuksköterska som jag verkligen vill bli.
   Man drabbas helt plötsligt av panik och blir otroligt osäker.
Ska man verkligen lägga ner tre år på någonting om man inte är riktigt säker?
Ska man sätta sig med minst 200 000 i studieskulder och sen inse att man har valt fel yrke?
   Så jag har gjort någonting som jag inte alls hade planerat eller trott att jag skulle göra.
Jag har hoppat av.
Lägenheten är uppsagd, jag är sedan i tisdags åter Blekingebo och söker jobb förfullt.
   Skrev in mig på ams igår och kommer snart träffa handläggaren (förhoppningsvis nästa vecka).

Till en början var det ytterst få personer som visste om det.
I princip bara familjen och Sandra.
Varför?
Folk kommer säkerligen prata och ha sina åsikter.
Du/ni/dem kommer säkert tycka att jag "gav upp", att jag borde ha gått kvar till jul, funderat längre.
Men jag litar helt ut på min magkänsla den här gången.  För det kändes verkligen inte bra i Kalmar. 
Så vad någon annan skulle ha gjort, bryr jag mig inte om för fem öre!  
Varför berättar jag det nu?
Därför att för eller senare kommer alla att få reda på det. 
Och istället för att folk ska börja med en massa rykten, så kan man lika väl läsa den riktiga sanningen här. 
Det var inte rätt linje för mig just nu.
   Men jag kommer söka till sjuksköterskelinjen en gång till, antagligen börja och försöka igen.
Känns det inte rätt då heller, så är det nog inte meningen att jag ska bli just det.

Men det är inte lätt att vara 19 år och veta exakt vad man vill bli.
Jag har gått ett gymnasieprogram där man inte ens har 1 veckas praktik. Man bara läser en förbannat massa historia, samhällskunskap och religion. Och till vilken nytta?
   Men till det positiva, så är jag faktiskt bara 19. Jag har faktiskt lite tid på mig att fundera.
Just nu hoppas jag bara på att hitta ett jobb. Jag är nämligen inte en person som fixar att gå hemma dag efter dag.
   Men jag är fullt medveten om att hitta ett jobb nu, inte är den bästa tiden precis.

Så länge får jag väl vara mammas "städhjälp".
 Hon sa att hon inte begärde så mkt ..
Bara dammsuga, vädra mattorna och torka golven!
Härlig fredag jag kommer att ha! .. Haha :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0