Blodprov!

Idag har jag verkligen utmanat mig själv! Vi skulle ha venprovtagning och intramuskulär injektion på metodövningen idag. Injektionen visste jag att den gör vi inte på varandra, utan på dockan (läkemedel som sprutas in i t ex låret och rumpan). Men däremot blodprov bör man ta på någon annan och inte bara på låtsasarmen.
Sen är jag sån att om jag får sticka någon, så är det klart att den ska få sticka mig. Men jag fullkomligt avskyr ju blodprov! Men vet ni vad?  Jag lyckades ta väck min nervositet och blev stucken två gånger! En gång i varje arm. Det bästa är att det kändes knappt, så kommer glatt låta mig vara "försöksperson" nästa gång också =)

Sen har ju även jag tagit blodprov på en människa idag! Det kändes så jäkla lustigt att sitta där med kanylen i handen och faktiskt sticka in den i en ven på en livslevande människa ... Men det gick alldeles utmärkt =)

Så idag har jag övervunnit min spruträdsla ytterligare (blev även stucken i magen igen) och känner att i fortsättningen kommer inte kapillärprov, subkutan injektion eller blodprov vara något problem =)

Sånt här har jag gjort idag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0