Tonfiskröra.

Jag har varit en stor motståndare mot tonfisk. Kattmat. Men med åldern så blir man ibland iallafall lite klokare och vågar smaka, vilket jag gjorde hemma hos Tina igår. Mums säger jag bara! Här kommer det ätas tonfisk i mängder i fortsättningen.

Ingredienser Cirka två portioner.
En burk tonfisk 150 g
Ett äpple (Granny Smith ska det vara enligt Tina!)
1/2 burk creme fraiche
En halv gul lök
Pitabröd

Blanda tonfisken med creme fraichen. Skala och hacka löken i små bitar. Skär äpplet i mindre, "fyrkantiga" bitar. Blanda ihop allt. Klart! (Obs, går självklart att blanda i mer lök och creme fraiche efter eget tycke och smak!)


Variationen på denna goda rätt är många. Jag åt röran med pitabröd, men baguetter funkar lika bra eller t ex till bakad potatis. Blanda i majs, gröna ärtor eller något annat gott.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0