Hyreshöjning ..

Det är rätt intressant hur mitt humör kan skifta. Jag tittade på Big bang theory och som vanligt var det otroligt underhållande. Efter detta landade ett vitt kuvert på dörrmattan och det visade sig vara hyresspecifikation för februari och mars. Nu är Emaljen så gulliga att de höjer hyran med 73 kr (+ retroaktivt för januari). Men detta räcker inte, för det medföljde även ett brev där det stod att Tele2vision har sagt upp avtalet och att det nu ska bli en ny leverantör (tvkanaler). Detta innebär minst 90 kr till, beroende på om det blir ComHem eller Boxer .. Jag älskar verkligen mer utgifter! Eller inte. Så har roat mig med att titta på lägenheter som ligger ca 10-15 minuters promenad härifrån. De är billigare i hyra (iaf några hundralappar), men ingen av dem hade balkong.
Sen trivs jag ju verkligen i min lägenhet, så får nog stå ut med hyreshöjningen.

Men ska höja mitt humör med att äta en lite senare middag, hittade entrecote i frysen. Så till det blir de klyftpotatis och kantarellsås, onsdagslyx! =)


The big bang theory.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0