Torsdag.

Nu har vi varit i Altea i två veckor. På kort tid har jag träffat en massa nya människor och även lärt mig ett och annat spanskt ord .. Igår försökte jag förklara för en gubbe att han hade plingat på fel lägenhet och han försökte fråga om jag bodde där, ja jisses ... Tillslut kom jag ihåg att vivir betyder "bo", så sa Si, vivir och pekade på mig själv och sedan på min lägenhetsdörr. Han förstod iaf och gick upp en våning, haha =) Idag har det varit full fart på praktiken på morgonen. Jag hade ansvar över medicinerna, så en del piller skulle delas ut och någon skulle bli stucken.
Ikväll ska jag förmodligen skaffa ett spanskt telenr. Jag kommer skicka sms till en del, men sen kommer jag även lägga det på facebook. Jag ska även ta en tur till apoteket hade jag tänkt. Det är en ordentlig pollensäsong här i år! Så går runt och är helt igenomtäppt för det mesta, allergitabletter ska inhandlas. Annars ska jag bara ta det lugnt och ladda inför morgondagens praktik.

Vi var förresten ute och åt på en jättefin restaurang igår. Väldigt god mat! Man fick steka sitt kött själv, inte helt fel.

Utsikten från där jag sitter just nu. Tredje plan, biblioteket.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0