Tassimo.

I julklapp fick jag en Tassimo T42! Denna kaffemaskin har jag länge funderat på att köpa, så förväntningarna är höga varje gång jag provar nya sorter/kapslar.

Här kommer en liten minirecension av de jag har hunnit prova.

Marabou chokladdryck. Jag tycker att den tillhör en av de bättre sorterna, bara i med lite mer vatten så blir det inte för sött =) Jag har även provat Milka, också en chokladdryck. Påminner mkt om Marabou och samma sak där, i med lite mer vatten.

Latte Macchiato. Helt klart godaste kaffesorten! En expressokapsel och en mjölkkapsel och sen har du en supergod Latte, mums. Finns även Cappuccino, också god.

Chai Latte. Förväntningarna var höga. Jag har provat en gång och blev rätt besviken. Eftersmaken är väldigt besk. Men läste att någon hade lagt i lite extra vanilj, så det ska provas. Än ger jag inte upp!

Gevalia original. Drack min första kopp idag och var sådär. Får nog prova mig fram och hitta rätt smak.

Finns många olika kapslar, så småningom ska jag prova andra kaffesorter och se om de blir bättre än Gevalia. Det finns även Thé, provat en gång och det var sådär. Väldigt mycket smak!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0