Nattjobb och tvättbekymmer.

Här har det varit som en öken några dagar, men nu kommer en liten uppdatering =) Hela förra veckan var det mest jobb som gällde, spenderade ca 40 timmar inom avdelningens väggar, men jag trivs riktigt bra och då går tiden fort! För det mesta finns det alltid saker att göra (oftast för mycket!) så tiden bara springer iväg. Den här veckan är betydligt lugnare, 18 jobbtimmar inplanerade och nu är jag ledig resten av veckan. I natt gick jag min första jobbnatt och lyckades vara pigg i princip hela natten! Nån gång sjönk energin något, men då gick jag till mitt godisförråd ... ;) Det var lugnt och skönt att jobba natt måste jag säga. Lagom mycket att göra, patienterna var relativt lugna och fick sova. Jag la mig vid åtta i morse och är glad över de 4-5 timmars sömn jag lyckades få, var nämligen rädd för att inte kunna somna. Men med mina rosa öronproppar och sovmask var jag riktigt tjusig (haha!) och John Blund gjorde ett besök.
 
I måndags hade jag tvättid och är bara tvungen att berätta om incidenten som skedde då. Min tvättid var 16-20 (därefter får vi inte tvätta) men när jag kommer ner strax efter klockan 20 för att hämta min tvätt ställer jag mig och bara stirrar på tvättmaskinerna. De går för fullt, men det är dock inte min tvätt i dem! Vänder mig om och mina rentvättade underkläder ligger på bänken. En av mina "underbara" grannar har alltså tagit ur min tvätt innan min tvättid var slut och slängt in sin tvätt istället, (kunde räkna ut det med hjälp av tiden som var kvar på maskinerna) lagt min tvätt på en skitig bänk och tydligen tyckt att det var okej att göra så!! Efter några högljudda svordomar gick jag upp till mig, skrev en lapp och la i tvättstugan till grannen att läsa. I stundens ilska stängde jag även av maskinerna .... ;) Jag har även ringt min hyresvärd och förhoppningsvis ska vi prova ett nytt system efter sommaren, som gör att man bara kommer in när man har tvättid!
 
 


Kommentarer
Anna

Vad skönt att se att man inte är ensam som sover med öronproppar och ögonbindel. Det är så skönt att plugga in propparna djupt i öronen och ta på sig ögonbindeln och verkligen helt stänga ute omvärlden. Jag sover så mycket bättre och djupare när det är tyst och mörk. Kan verkligen rekommendera alla att testa sova med både öronproppar och ögonbindel. Ja får dock lite ont av propparna ibland. Har du nått tips på sköna öronproppar att sova med?

Svar: Jag köpte på apoteket, i en rosa vit förpackning. Öronpropparna är rosa och gjorda av vax, så de formar sig efter hand =) Kostade ca 50 kr för 12 st.
Nilla

2012-07-11 @ 23:11:10
Anna

Tack för tipset om öronproppar. Jag köpte öronpropparna du tipsade om. Det var verkligen hur sköna som helst. Känns nästan inte ens att man har dem på sig. Det blev bara så tyst och skönt när man plugga in dem. Gjorde inte det minsta ont som vanliga skumproppar kan göra. Ska helt klart fortsätta med dessa. Undra om man kan ha dem när man simmar för att slippa få vatten i öronen.

Svar: Jag tycker också att de är super! =) De formar ju sig efter sina egna öron precis, så hör knappt ingenting från omgivningen när jag har de i =)
Nilla

2012-07-14 @ 21:51:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0