Full fart!

Jag överlevde första helgen på jobbet! Jag jobbade kväll igår och hade inte en lugn stund. Det skulle tas Mews (vitala parametrar -> blodtryck, puls m m), dokumenteras, allt omvårdnadsarbete, bädda rent sängar efter patienthemgångar osv. Som undersköterska gör man i princip allting runt patienten förutom att hålla reda på mediciner och sådant. Däremot delegeras det sedan, så att man får ge pat. tabletter emellanåt. Men det är otroligt nyttigt att gå som usk på en avdelning som sjuksköterskestudent. Jag har lärt mig så otroligt mycket bara på två veckor och blir mer och mer trygg i min roll =)
 
Förutom jobb i helgen så firades det midsommar i fredags med midsommarmat, tårta och slutligen grillning på kvällen i Hoby. I lördagskväll blev det grillning i Asarum. Så den här helgen har jag verkligen haft fullt upp, men det har varit en riktig toppenhelg =)
 
Här kommer lite diverse bilder från helgen
Dans kring midsommarstången.
Bolt tyckte att det funkade alldeles utmärkt att sova på min klänning.
.
Ville föredrog mitt knä.
Lördagens aktiviteter i Asarum - Fotboll, crocket och kubb!
Helgens midsommarnaglar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0