Jag tror så här ...

Jag ska ge er min åsikt om varför SD fick sådan genomslagskraft i valet 2010.  De har blivit utbuade, de har inte fått hålla sin tal, de har blivit utslutna från debatter, intervjuer, tidningar. De har inte fått göra den reklam som andra partier har fått. Och då lever vi ändå i ett land med yttrandefrihet.
Tro nu inte att jag röstade på SD, för det gjorde jag definitivt inte. Jag tycker att de är väl extrema. Sen vill jag än så länge inte dra alla över en kam och kalla alla för rasister. Jag vill tro att en del av dem bara värnar om den svenska kulturen, att ta hand om dem som redan bor här, innan vi försöker hjälpa andra. Men sen finns det dem, som går betydligt längre. Hörde att de ska betala människor för att flytta tillbaka till deras ”hemland” ..
Jag vill inte tro att Sverige är ett sådant land, där vi dömmer alla människor av ett visst namn, hudfärg, utseende likadant. Ge varje, enskild människa sin egen chans!
Men åter till det som jag skrev i början. Jag tror att folk har röstat på SD för att jäklas, just för att partiet inte har blivit behandlade som alla andra. Att flera av de andra partierna faktiskt har betett sig barnsligt och dumt mot sig själva, genom att prata illa om SD. Om folket bara hade ignorerat partiet, låtit dem hålla sin tal och så vidare. Då hade de förmodligen inte haft samma genomslagskraft. De hade bara varit det där ”lilla” partiet med extrema åsikter, som försökte ta sig in i riksdagen, men inte lyckades.

Men återigen, jag röstade INTE på SD.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0