Funderingar.

Det gick bra att jobba igår. Det var inte så mycket förändringar, någon ny och någon som hade somnat in i höstas. Jag fick träffa mina två favorittanter. Men tanken som slog mig när jag satt hemma hos en av favorittanterna för att vara ett stöd vid middagen var hur ensamt och tyst det kändes. Vi satt och pratade i den mån det gick, men efter praktiken på ett demensboende i höstas är jag van vid fullt med folk vid middagarna. Så jag har lite funderingar inför sommaren. Hemtjänst eller demensboende? Jag trivdes utmärkt i somras, både med personal och vårdtagare. Hemtjänsten har sina fördelar med att man åker runt, får en paus i bilen. Samtidigt har ett boende sina fördelar med att man hinner ta sig mer tid, man har inte en tid att passa hela tiden. Vill man baka ihop med några vårdtagare hinner man det, en oplanerad promenad eller en sångstund.
Nackdelen med hemtjänsten är alla tunga städ och mindre omvårdnad i vissa fall. Nackdelen med ett boende är just att det är svårt att få en paus, det är alltid folk runt omkring en.
Så jag får se vad jag bestämmer mig för =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0