Vissa kunder vill man bara kasta ut med huvudet före.

Dagen började väldigt bra på jobbet, men sen hade vi oturen att råka ut för en sån där skriksak till kund eller rättare sagt stackas Jens fick försöka få henne att lyssna. Kunden hade köpt ett värdebevis värt 100 kr till telefonen och kom tillbaka strax efter köpet för att det inte fungerade. Det här kunde hon inte säga lite lugnt och sansat utan hon nästan vrålade åt Jens! Helt galen kund. J försökte förklara att det inte var vårt fel att värdebeviset inte fungerade, men vi fick tillslut ge henne pengarna tillbaka. 
  Sen började det otroligt roliga med att ringa till kundtjänst och be dem spärra värdebeviset och fixa så att vi fick våra pengar tillbaka. Jag ringde först till tele2comviqs kundtjänst och hon talade om för mig (på ett väldigt irriterande vis) att hon inte kunde hjälpa mig, utan att jag skulle ringa till ATG support. Så jag fick helt enkelt hitta telefonnr till dem och ringa dit. Där fick jag prata med en ännu mer snäsigare tjej, som idiotförklarade mig. Den hjälpen jag fick där var att JAG skulle gå till en butik som hade ATGterminal och spärra värdebeviset där.
   Så tack, tele2comviq och ATG för er underbart trevliga, hjälpsamma personal.
(Jag hoppas ni fattade ironin i det där.)
De personerna jag fick prata med idag har definitivt valt helt fel jobb. Ska man sitta och svara i telefon och vara hjälpsam, kan man inte bete sig som om man har ätit en hel skål med citroner.
Tänk om jag skulle ha den attityden när jag sitter i kassan på mitt jobb? Det skulle aldrig accepteras!
Stackas Jens också, har aldrig sett honom så himla arg förut.

Xoxo



Kommentarer
Malin

Fy för sura kunder! Hoppas det gick bra resten av kvällen!

2008-07-15 @ 22:28:49
URL: http://maolinbaolin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0