Spara delar av studiestödet?

Brukar ibland läsa en tjejs blogg som precis har börjat läsa till ekonom. Självklart så vill hon dela med sig av sina knep för att klara sig på studiestöd/lån och gjorde ett inlägg om det.
  Jag kan hålla med henne om att det är bra att ha något sparat, men hon ska spara 2000 kr i månaden!
För det första så är det väl isf inte någon större mening med att ta fullt studiestöd med ränta och allt vad det innebär? Och för det andra så tror jag knappast att så många studenter kan spara.
    Jag räknade på min ekonomi och när jag har räknat in följande saker så har jag 800 kr kvar:

* Hyra
* El
* Mat
* Mobilt bredband
* Spotify
* Mobilräkning
* Försäkring

och då tillkommer bensin och det man nu ska kunna unna sig i nöjesväg efter det. ´
+ andra saker som jag inte tänker på i nuläget. 
   
   Så jag kommer få spara så mkt som möjligt av de löner som återstår.
Sen är det självklart bra att spara om det blir något över, men man måste ha en riktigt verklighetsuppfattning.

Så, Malin, hur ska jag kunna spara 2000 kr/månad?


Kommentarer
Malin

haha, ofta man klarar spara 2000 kr av 7800 kr. Om man har så mycket pengar över av studiestödet, borde man ju istället välja att ta ett mindre belopp. Sen har ju du en hyra som är det dubbla än vad hennes är!

2009-09-01 @ 21:39:55
URL: http://maolinbaolin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0