Hospiteringen igår.

Jag kom till inf.mottagningen strax innan klockan 08 igår och fick ett kanonbra bemötande.
Jättevänliga sjuksköterskor och läkare.
Morgonen började med att jag fick vara med vid någon vaccination. Sen blev det lite fika/frukost.
Hela fikarummet var fullt med vit/blåklädda människor. Efter en stund kom Oskar in, en som jag hade hälsat och pratat lite med när jag var där i måndags för att se var mottagningen låg.
Bara det att han hälsade på mig igen, precis som om vi inte hade träffats innan.
Men sen satte han sig ner och jag såg hur han tittade på mig och så sa han:
- "Just det, nu kommer jag ihåg! Känner inte igen dig i dem vita kläderna bara".
Folket runt omkring tittade lite konstigt ...  Precis som om "vad har de ihop egentligen".
Men riktigt så var ju inte fallet, men just sättet han sa det på kunde tyda på något annat, haha :)
Förresten, trodde ju i måndags att han var sjuksköterska, men han var en av läkarna där.

Efter fikan fick jag följa med en annan läkare när han undersökte några patienter.
Och han var verkligen supertrevlig och förklarade allting han gjorde, så jag lärde mig verkligen en hel del igår, bara genom att iaktta och lyssna.

Sen hann jag med att få en rundvandring inne på själva avdelningen och hudmottagningen + lite fler vaccinationer innan lunch.

Efter en välbehövd paus fick jag följa med på ännu en undersökning, fast med en kvinnlig läkare den här gången.
Sen vid fyratiden fick jag gå hem och då insåg jag hur trött jag egentligen var!

Fullt med nya intryck, träffat en massa nya människor samtidigt som jag hade försökt få in så mycket som möjligt av all information.
Inte konstigt att jag hade sprängande huvudvärk på hemvägen.


Men jag trivdes verkligen på hospiteringen igår, för alla var supervänliga
 + att de hade en väldigt bra stämning där.
 Läkarna och sjuksköterskorna skämtade med varandra och de jobbade verkligen tillsammans.
Inte det att läkarna gjorde sitt, så gjorde sjuksköterskorna sitt.
Utan de samarbetade och tog bra hand om mig, så kunde inte haft en mycket bättre hospiteringsplats :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0