Reflektioner.

Nu har tre av fyra dagar gått på akuthospiteringen och jag trivs så jäkla bra =) Jag har varit på ortoped och medicinsidan samt triagen. I triagen tar man emot de patienter som kommer via väntrummet och på de flesta gör man den första "checken" innan de går vidare till rätt sektion (ortoped, medicin, kirurg, barn, infektion eller gyn). Så idag har jag tagit puls, blodtryck, andningsfrekvens, saturation och temp samt EKG. Även tagit blodprover och skickat iväg dem. Skicka iväg prover är en billig underhållning, haha! Proverna läggs i en behållare, därefter öppnas en lucka på väggen och så fäster man behållaren där, stänger luckan och trycker på en knapp. Då "susar" det till och behållaren åker iväg. I morgon hoppas jag på att få vara på kirurg/gyn, enda sektionen som jag inte har varit på än.

Men vilket roligt jobb! Ena minuten är det superlugnt, i nästa kan två ambulanser komma in med två riktigt sjuka patienter på samma gång. Efter de här dagarna så lutar det ännu mer åt akutsjukvården. Måste även ge ett stort plus till de sjuksköterskor som jag har gått med de här dagarna. De är otroligt duktiga, förklarar och undervisar samtidigt som de håller fokus på patienten.

Me like!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0